lördag 6 oktober 2012

Fototriss - tema ROSA - söndagen den 7 oktober

Veckans tema kändes som en rolig och lite svår utmaning för en skogsmulle.
Och viktig med tanke på kopplingen till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj
Först kunde jag inte komma på en enda sak som är rosa, det mesta jag fotar innehåller mer skogsfärger eller nyanser av blått från himmel och hav. Jag bläddrade igenom många av sommarens bilder innan jag till sist fann några som faktiskt har inslag av rosa:


Lingonblommans små klockor
har de sötaste små rosa fästen om man tittar riktigt noga


Linnéans små skira blekrosa blommor
slingrar sig fram bland skogens mossor och ljung






Rödklöver är en otroligt vacker skapelse
som jag har tänkt försöka måla en tavla av nån gång
 

 


7 kommentarer:

  1. Vackra minnen av sommaren! :)

    SvaraRadera
  2. Tänk att du har sett en linnea, jag som är från Småland har aldrig sett en linnea i skogen, och då har jag ju inget foto heller ;).
    Fina bilder du bjuder på!
    Ha en skön söndag önskas från varma Singapore

    SvaraRadera
  3. Vackra blombilder och särskilt då lingonblommorna. Har aldrig sett de pyttiga blommorna i den storlek du visar! Spännande.

    SvaraRadera
  4. Perfekt när man hittar blommor i arkivet också. Att lingonblommor kan vara så söta.Mjuka och snygga bilder.Ha de gott.

    SvaraRadera
  5. Fina foton av något som finns nära men som man kanske inte tänker på

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig triss!!!! Man längtar tillbaka till sommaren (eller till en sommar för de vart ju ingen iår...)

    SvaraRadera
  7. Tack för alla era snälla och fina kommentarer!

    SvaraRadera