måndag 21 januari 2013

Fototriss del 205 - Tävling

"Vad ligger dig varmt om hjärtat?"


Jag har varit bortrest i helgen och umgåtts med dem som får mitt hjärta att klappa extra - min familj. Med två vuxna söner och svärdöttrar, barnbarn och bonusbarnbarn, min älskade man samt alla dessa hundar och katter (som också tillhör familjen) blir vi rätt många. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum. Yngsta barnbarnet döptes och näst yngsta fyllde fem år, så hela helgen var fylld av familjefestligheter där vi alla kunde umgås och ha trevligt tillsammans. Underbart!

Den här veckan är det tävling i Fototriss;
1:a pris är en Värdecheck på resor hos Ving, värde 3000 kr, 2-3:e pris Blandade böcker för semesterresan. Vilken dröm att kunna åka på semester med hela familjen, kanske hit http://www.ving.se/kroatien



Det blev en hel del lek och bus ute i snön för både vuxna, hundar och barn

En som vann allas hjärtan var denna lilla alaskan husky-valp
från min sons egen uppfödning, 7 veckor gammal och bedårande söt

Yngsta barnbarnet har hunnit bli 5 månader redan och han verkade
njuta av all uppmärksamhet och skötte sig exemplariskt på dopet.

Låt dig gärna inspireras, se fler bidrag och tolkningar till veckans Fototriss


46 kommentarer:

  1. Bilder som gav mig ett stort leende. Helt underbara motiv och vackra foton!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder! Det syns att du har haft en fin helg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja helgen var magisk! Kanske extra uppskattat eftersom vi inte kan träffas så ofta som jag önskar...

      Radera
  3. Både Husky valpen och människovalpen var ruskigt söta!! Mitt hjärta smälte! Härlig triss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var nära att hundvalpen hade fått följa med hem ;D

      Radera
  4. Du är jy i "bloggsällskapet" ser jag, å ny som trissare också! Välkommen! Det är roligt att blogga, det kommer du att få se!
    Både den mänsliga och hundvalpen är så himla söta. Å vilka fantastiskt vackra blå ögon hundvalpen har! Har nog aldrig sett en hund med sådana ögon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och lite beroendeframkallande är det nog också, jag tycker att det är jätteroligt! Mitt hjärta smälte i dom intensivt blå ögonen.

      Radera
  5. En fin triss som speglar en hjärtevarm helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en magnifik familjehelg med alla nära och kära <3

      Radera
  6. Härlig text till mycket värmande bilder :) Riktigt vackra dessutom! Jag kan då inte välja ut någon favorit för alla tre har sin egen tjusning :)

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder alla! Speciellt fastnar jag för hundens blåaste blå vackra ögon och lillkillens charmiga leende.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Farmor smälte som smör i lillkillens stora charm och utstrålning!

      Radera
  8. Jättefin hjärtetriss tycker jag :-)

    SvaraRadera
  9. Låter så fint :) och speciellt den översta bilden är helt fantastisk tycker jag ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hunden njöt av all kärlek och uppmärksamhet av den hundälskande flickan, man kan säga att dom fann varann <3

      Radera
  10. Tack så mycket!! Detsamma måste jag säga :-)

    SvaraRadera
  11. Så fina bilder, översta gillar jag mest!

    SvaraRadera
  12. Det var en fint sammansatt triss på detta inte alldeles enkla tema.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visste ju inte vad veckans tema i Fototriss var förrän jag kom hem sent på söndagkväll, men kameran var full med bilder som passade så bra in :D

      Radera
  13. Jag förstår att veckans tema är perfekt efter en sådan underbar helg.
    Ett supercharmtroll på nedersta bilden. Man bara smälter. Det gör man för valpen också! En fin triss!

    SvaraRadera
  14. Fina porträtt! på det betydelsefulla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, de nära och kära betyder mest av allt i livet <3

      Radera
  15. Åh, vilken härlig triss med go'varma bilder på dina kära:).

    SvaraRadera
  16. En i mina ögon underbar triss, barn och hundar kan det bli bättre. Härliga blå ögon på valpen, favoritbild blir ettan;-)

    SvaraRadera
  17. Varm mix av barn och hundar. Och en huskys isblå är svåra att inte tycka om :) Föräldrarna har 20 st.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv har jag ju varit tvungen att avveckla mitt draghundsföretag och sälja ut det mesta av min flock, men sonen är fortfarande aktiv såväl med turistkörning som tävling och han har också ett tjugotal hundar. Han har lyckats avla fram riktigt, riktigt bra linjer alaskan huskies. Finns inget härligare!!!

      Radera
  18. Vilka härliga bilder som man blir glad av. En fin triss.

    SvaraRadera
  19. fina bilder och en fin triss, den sista på ditt lilla barnbarn var jättesöt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Barnbarn är magiskt underbart <3 Väntar med spänning på mitt femte som är beräknat till augusti :D

      Radera
  20. Fin triss, förstår att du haft en underbar helg. Valpens blå ögon är helt bedårande! Det blir nog min favorit trots helt ljuvliga barn!

    Ha en god vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den helgen kan jag suga på länge som en god karamell! Tack och tack detsamma!

      Radera
  21. Fina bilder, den tredje är alldeles underbar.

    SvaraRadera