söndag 13 januari 2013

Önskerepris från gårdagen

I går lördag gick jag ut på fotopromenad för att ta några vackra vinterbilder till temat "Så här ser det ut där jag är" i årets första Fototriss. Vintersolen kämpade upp på himlen för en stund och det var härliga 15 minusgrader, alltså perfekta förhållanden för fina bilder. Men alldeles för snabbt tog batteriet i kameran slut i kylan och när jag kom hem för att byta batteri hade solen redan sjunkit ner bakom trädtopparna. Lyckades välja ut tre bilder som fick duga i min Fototriss, men i  alla fall besviken. Gissa om jag blev glad i morse då vädret körde en önskerepris från gårdagen! Vintersol, gnistrande vit snö och rimfrost. Valde Träskvägen som är omgiven av öppen åkermark, där inte skogen står i vägen för solen. Det var så härligt så vi blev ute ett par timmar, hunden och jag. Och här är några smakprov från dagens promenad i vinterlandskap:



Underbart att vi nu går mot ljusare tider då dagarna blir längre och färgerna återvänder till naturen.

8 kommentarer:

  1. Helt underbar"triss" där den fjärde är bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, även om jag väl inte kan räkna den som "triss" eftersom jag lade ut en sån redan i går/natt ;-) Det här blev bara ett "plåster på såren" i det vackra vädret i dag :D

      Radera
  2. Svar
    1. Tack! Kändes gott efter lördagens abrupt avbrutna fotograferande och en halvdan fototriss på de få bilder som blev, att på söndag få en ärlig "revansch" ;-)

      Radera
  3. Så underbart vackra vinterbilder.Blå himmel gör sig verkligen vacker som bakgrund till den kritvita (blåtonade) snön.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är en mycket vacker årstid just nu, bara man klär på sig ordentligt.

      Radera
  4. Jag har skrivit det många gånger förr, men jag älskar verkligen det vita och det blå den här årstiden. Rent och friskt - vi får hålla tummarna gemensamt och önska att kommande helg blir lika underbar.

    Ha en bra kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med! I mina ögon är vintern så ren och fin att våren förefaller smutsig, skräpig och ful i jämförelse. Detsamma!

      Radera