söndag 17 mars 2013

MOD är att göra något man är rädd för - idag har jag varit MODIG

Jag är och har alltid varit rädd för hästar! Hundar däremot har jag alltid älskat och haft många, katter är också ett favoritdjur. Här i byn ligger Shiregården med många och väldigt stora hästar. Ibland är de på rymmen och springer omkring på egna äventyr. Tidigt i morse, före soluppgången, fick jag spännande besök av tre rymmare. Jag bestämde mig för att ta kameran med och gå ut och möta min rädsla. Mod är att göra sånt man är rädd för och jag kände mig jättemodig! Mentalt försökte jag tänka mig hästarna som hundar istället för att det skulle gå lättare :-)
Fick ögonkontakt med den här hästen som tycktes vilja säga "Du behöver inte vara rädd för mig!"

Inte ens när den kom emot mig blev jag speciellt rädd! Kanske fått min första hästkompis ;-)

Inte alls bra bildkvalitet (det var fortfarande bara gryning och världen såg svartvit ut utan färger) men för mig var det ett stort ögonblick att gå ut och möta dessa imponerande djur och ha sinnesnärvaro nog att faktiskt ta med kameran och passa på att föreviga stunden med några bilder!
 
Det här blir helt klart mitt bidrag till Helgbilden och fler bilder kan du se här

20 kommentarer:

  1. Härligt Karin ! Blir lite avis att du fick träffa dessa vackra hästar, men de talar just till dig, ta tag i dina egna rädslor/hinder för att göra det du känner för, du har styrkan, även om du inte tror det just nu;)Lycka till !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det känns verkligen precis så - att de talar till mig och säger att det är dags nu att ta tag i rädslan så att jag kan uppskatta och njuta av dessa vackra, imponerande djur i fortsättningen. Tacksam för att de kommer hit och hjälper mig på traven ;-)

      Radera
  2. Häftigt besök! :)
    Kan inte låta bli att tänka på "galopperande hjärtan" och hjälp på traven (som jag sedan såg att du skrev) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja precis så var det!

      Radera
  3. Modigt gjort! Jag har varit livrädd för katter men efter att ha gullat lite med en jättesnäll försvann rädslan. Nu gillar jag stora kattdjur men dem vill jag inte gulla med. Finns det något ståtligare djur än en tiger?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de stora kattdjuren är magnifika varelser att betrakta, men kanske inte som gosedjur ;-)

      Radera
  4. Att vara modig är att trots sin räddsla göra något. Det känns så fantstiskt när man väl kommer utanför komfortzonen. Bra gjort och härligt att du delar med dig:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är så himla stolt över mig själv och känner mig redo att jobba vidare med min rädsla nu :D

      Radera
  5. Ser ut som riktigt snälla kallblod :) Fina bilder på ovanliga hästar. Lyckost! Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två av dem är nog Tinkerhästar, vad den tredje är för sort är jag lite osäker på. Nån större ponny-variant kanske?

      Radera
  6. Vilka fina hästar som kom på besök till dig! Jag förstår din rädsla för hästar är enormt stora djur. Jag måste erkänna att jag känner som dig. Jag hamnade i en liknande situation för många år sedan. Då var jag också rädd. Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Men eftersom jag har varit hundmänniska hela mitt liv och är duktig på att hantera alla typer av hundar så försökte jag mentalt tänka mig att det bara var jättestora hundar ;-)

      Radera
  7. Vilken härlig känsla att vinna över rädslan. Bra jobbat av dig och vilka fina hästar du fick möta! Jag blir lite avundsjuk. Är inte rädd för dom, kanske beroende på att morfar hade hästar när jag var liten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker att Tinkerhästarna är så vackra att se på och det var en helt underbar känsla, jag ler inombords fortfarande!

      Radera
  8. Härliga bilder på rymmarna - och så fina sådana sedan!
    Skönt att du trotsade rädslan - riktigt strongt gjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kanske de besöker mig för att hjälpa mig att komma över rädslan och då kanske mitt nästa steg måste bli att gå ner till Shiregården och besöka dem på hemmaplan någon dag ;-)

      Radera
  9. Älskar dina helgbilder, helt fantastiskt vackra hästar. Och vilken häftig päls :)
    Modigt gjort att gå ut om möta dom!

    SvaraRadera
  10. Det var modigt av dig! Och så vackra hästar det var - de hade jag gärna träffat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till och med jag ser skönheten, fast jag är rädd!

      Radera