lördag 6 april 2013

Fototriss Gissa Tema

 
 
 
I veckans Fototriss är det meningen att vi ska tänka till lite extra, det handlar om en gissningslek där bloggbesökarna ska försöka hitta den röda tråden i de tre bilderna och gissa temat. Men i mina bilder blev det inte direkt någon röd tråd, utan snarare en... Ja, vad? ;-)
 
Förresten - om du har ett Google+ konto får du gärna lägga till mig (Tant Kalle) så addar jag dig till min fotocirkel! Tycker att det är så trevligt att på ett samlat ställe kunna följa andras fotobloggar. Kollar även regelbundet Svenska amatörfotografer på Google + vilket jag tycker är ett smidigt sätt att få se foton som andra fotointresserade väljer att publicera där, följa diskussioner om fotoprylar och mycket mer intressant runt foto.

38 kommentarer:

  1. Fina våriga bilder! Temat måste ju vara hav, is, horisont eller något sådant.
    //jonna d

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamen, jag syftade på den blå horisontlinjen ;D

      Radera
  2. Strandkanten gissar jag eller möjligen vinterlandskap :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bortom det isiga havet och snötäckta landskapet ;-)

      Radera
  3. I väntan på våren? eller var är den.
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ju en befogad och bra fråga... Detsamma!

      Radera
  4. Vinterns grepp om havet, väntan på våren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förvisso sant, men inte det som fångade min blick där nere vid havet :-)

      Radera
  5. Ett närmande eller inzoomning...tänker jag på till din fina triss...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan man ju också se det :D Tack!

      Radera
  6. Is, sjö? Fina bilder,oavsett tema :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Inte en röd tråd direkt, men en blå linje ;-)

      Radera
  7. Våren närmar sig, vintern släpper greppet! Kan inte gissa temat exakt men jag njuter av de vackra bilderna!

    SvaraRadera
  8. Jag ser i dina bilder vinterlandskap och blå himmel. Så temat är väl något ditåt, skulle jag tro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och däremellan den blå linjen, horisonten ;-)

      Radera
  9. En rennende elv :)
    kanskje.
    Ha en flott dag :)
    Mormro

    http://www.starbear.no/mormor/2013/04/07/fototriss-del-214-gissa-temat/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar att det vore en rinnande älv istället för ett isigt hav... Önskar dig detsamma!

      Radera
  10. Svar
    1. Rätt gissat :D Den blå randen i horisonten!

      Radera
  11. Det var en kall tråd. Jag tänkte gissa på islossning fast det kanske var ett rent önsketänkande...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja det var det nog ;-)Våren har inte kommit längre än så här hos mej...

      Radera
  12. Jag gissar på VIT. (Istället för den röda tråden)
    Vackra och härliga vinterbilder:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :D Ja, så kan man också se bilderna. Kan ju vara ren förträngningsmekanism som gör att jag bara ser den blå horisontlinjen ;-)

      Radera
  13. Väldigt fina och intressanta bilder. Undrar hur du tänkt här. Tycker att den klarblå himlen försvinner mer och mer ju närmare man kommer. Det vill säga på sista bilden är den nästan vit och har bytt färg med havet eller något sånt.. Nä.. klarar inte din gåta men fina bilder har jag fått se. Ha en skön söndagkväll önskar jag dig från Malta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :D När jag satt där ute på klipphällan vid havet ville jag nog bara fånga den upplevelsen på bild. Men när jag kom hem och tittade närmare på dagens bilder såg jag den blå horisonten så tydligt, närmare och närmare. Det du säger om färgen på himlen har jag faktiskt inte ens tänkt på, intressant! Ha en skön söndagskväll du med!

      Radera
  14. hmmm jag ser ju svaret, men tänkte mig vårvinterljuset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK :D Ja, det är ju också ett trevligt tema att tänka på!

      Radera
  15. Svar
    1. Ja, det var horisonten! Fast i mina ögon är den blå ;-)

      Radera
  16. En blå tråd tänkte jag när jag läste din text och jag ser i kommentarerna att det var ungefär riktigt :)

    SvaraRadera
  17. Jag gissar på en blå tråd istället för en röd tråd. Horisonten är vackert blå!

    SvaraRadera
  18. Jättefina bilder! Jag gissar på att det är horisont!

    SvaraRadera
  19. Snygg triss! Jag kunde inte direkt klura ut vad det var, men horisont ser jag ju nu är ett självklart tema för bilderna. Fina blå färger är det också i dem! :)

    SvaraRadera