lördag 13 april 2013

Fototriss Skyltar

Vaknade i morse med kraftig huvudvärk och ute var det grått och trist. Kollade temat för Fototriss och tänkte att "Det finns ju inga skyltar mitt i skogen, heller!" Men när jag satt vid köksbordet och drack nykokt kaffe med grädde föll blicken på skylten på köksväggen. Den som ska påminna mig om att det är alla dessa dagar som kommer och går som är livet och vikten av att ta tillvara ögonblicken, att leva här och nu. Tog bilen och gjorde en liten utflykt på jakt efter skyltar. Och tänk, där hittade jag både Hälsan och Solsidan! Så även jag fick ihop tre skyltar som dessutom förgyllde denna dag :D
 

Kolla in Fototriss för fler skyltar! Och ha en trevlig helg allesammans!

58 kommentarer:

  1. Det var inga dåliga skyltar du fick tag på! Jättefin triss!

    SvaraRadera
  2. Ja dom skyltarna kan man nog tänka på att leva efter! Fint fångat :)

    SvaraRadera
  3. Det blev ju en riktigt fin skylttriss till slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, även om jag fick lov att köra runt en sväng för att hitta dom :D

      Radera
  4. En uppfriskande samling skyltar med tänkvärda budskap:) Det blev en fin triss!

    SvaraRadera
  5. Fina skyltar & Trissat
    Mvh Janne

    SvaraRadera
  6. Fina skyltar som fick mig att tänka på att solsidan kommer tillbaka...har jag för mig att jag sett! Jaja...inte mitt favoritprogram men jag gillar Fredde!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sett det nån gång tidigare, men jag har aldrig varit till det här stället förut. Tack och tack detsamma!

      Radera
  7. Ja, det finns nog mer skyltar än vad egentligen tänker på.
    Fint blev det.
    //jonna d

    SvaraRadera
  8. Du fann dina skyltar och du skapade en jättefin och tänkvärd triss !! Ha en skön söndag i skogen ;-) Förhoppningsvis utan huvudvärk !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack detsamma! Ja, huvudvärken släppte :D

      Radera
  9. En samling optimistiska skyltar är ju aldrig fel så här en söndagmorgon;-)
    Ha en bra dag;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, dom fick mig faktiskt att le och tänka mer positivt :D Detsamma!

      Radera
  10. Bra start på söndagen. Gillar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, tack! Ha en skön söndag :D

      Radera
  11. Trevliga skyltar med positiva texter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tänkte lite feelgood-tema när jag fotade dem :D

      Radera
  12. Hahaa... och det blev ju en röd tråd genom alla skyltar också, finurligt trissat trots din huvudvärk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk så det kan bli när man minst anar det ;-)

      Radera
  13. Du lyckades verkligen hitta toppenskyltar. Vilken lyckosam fototrissdag huvudvärken till trots!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :D Tror att huvudvärken behövde lite friska, isiga vindar från havet, för den blåste då bort ;-)

      Radera
  14. Underbart skönt att hitta både hälsa och sol. Man skulle kanske skaffa en sån där första skylt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det vore ju inte helt fel ;-)

      Radera
  15. Bra skyltar du hittade! Vi som bor i tätort ser skyltar precis överallt. Dom är alldeles för många!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog är det skönt att leva och bo i skyltfri naturmiljö ;-)

      Radera
  16. Det blev ju en KBT-triss som du fixade alldeles själv! Tänk så man kan påverka sitt välmående och tänk så lätt man glömmer hur bra man egentligen har det!
    Skön triss. Tänkvärd.

    SvaraRadera
  17. Tre skyltar med positivt budskap. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  18. Härliga skyltar alla tre!Hälsosamma dessutom.

    SvaraRadera
  19. Det var ju kreativt! Tre skyltar fick du ihop med positiva budskap. Undrar hur det ser ut där borta hos Hälsan o Solsidan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det undrar jag också... Var så små vägar så jag vågade inte köra fram och kika... ;-)

      Radera
  20. Jättefin triss med uppmuntrande budskap. Här har vi solsidan just nu så hälsan den blir bättre och livet likaså:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja idag är det helt underbart :D

      Radera
  21. Snygg tolkning av veckans TRISS....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  22. Klart huvudvärken försvann med dom positiva skyltarna. Du lade ned ett bra jobb på trissen

    SvaraRadera
  23. Det är trevliga skyltar som du visar här.

    SvaraRadera
  24. Tänk att bo i hälsan, det hade jag velat :) fin triss du satt ihop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag kan tänka mig att bo på Solsidan också ;-) Tack!

      Radera
  25. Härliga skyltar du hittat! Fantastiska ortsnamn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja, man blir glad av såna namn :D

      Radera
  26. Den första skylten har ett viktigt budskap. Tillsammans med de två andra skyltarna blev det en trevlig och sammanhållen triss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, därför hänger den i mitt kök så att jag ska se den varje dag! Tackar :-)

      Radera