lördag 11 maj 2013

Fototriss Tävling på temat GRÖNT

Skogens egen färgpalett bjuder på oändliga nyanser och skiftningar av grönt, alltså ett tema jag tycker mycket om! Presenterar tre närbilder med gröna detaljer från min älskade skog. 
En tallkvist simmar i vattenhålet

Regndroppar som pärlor i grankvisten
När naturen själv får arrangera en "blomrabatt" med skiftande gröna nyanser...
Vinnaren av tävlingen vinner ett 2-bäddsrum i 3 nätter på Castanea vandrarhem i Gamla stan i Stockholm!!! Hur underbar upplevelse vore inte det för en norrlänning från skogen?! Gå även in på Fototriss för att se fler bidrag till det gröna temat och tävlingen!

102 kommentarer:

  1. Jo det vart rätt fint i skogen i Norrland idag;) Det har du bevis på! Jag valde bort mina regndroppar... Härliga nyanser du bjuder på, fint trissat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack!! Men alltid lättare att få fina bilder med lite solsken som hjälp ;-)

      Radera
  2. Fina gröna varianter!

    http://bastadbjare.wordpress.com/2013/05/11/gront-ar-skont/
    kolla på "info" för att se alla 3 bilderna

    SvaraRadera
  3. Underbar grön triss!
    Det är vackert i skogen oavsett årstid tycker jag :)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, skogen är min favoritplats året runt :-) Önskar dej detsamma!

      Radera
  4. Fantastiska bilder där den första blir min favorit!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Jätte fina naturbilder där mitten bilden är min favorit, då jag själv är svag för närbilder av naturen.
    //jonna d

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Faktiskt är den min favorit också, tycker att de små regndropparna är finare än alla julbelysningar vi hänger upp i granarna ;-)

      Radera
  6. Det blir allra bäst när naturen - Moder Jord - får ta hand om det som sker... sen kan vi fånga det på bild - som du gjort med bravur.

    SvaraRadera
  7. Grön fin triss! Så vackra nyanser i sista bilden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Och jag gillar de små lingonen som envist hänger kvar sedan i höstas :D

      Radera
  8. Skogen har förunderligt vackra gröna nyanser.

    Ha en fin vecka // Lissen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, eller hur!? Detsamma önskar jag dig!

      Radera
  9. Verkligen en fin triss!Gillar mittenbilden allra bäst! Mina barrväxter har Kung Bore tagit i vinter tyvärr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar :D Men så tråkigt! Har förstått att även blåbärriset har dött i vinter i södra delarna av landet...

      Radera
  10. Så vacker triss med med olika gröna nyanser! Första bilden blir min favorit idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ha en skön söndag :D

      Radera
  11. Underbart!! Tack för skogskänslan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!! Och varsågod, delar gärna den känslan :D

      Radera
  12. Det var en deilig triss. Og passende for dagen i dag. Det drypper. :)
    HA en vakker søndag :)
    Mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Längtar efter solsken, blå himmel och riktig värme nu... Detsamma!

      Radera
  13. Den simmande tallkvisten blir min favorit, fin triss;-)

    SvaraRadera
  14. Ja, grönt är verkligen inte bara en färg ... s.a.s. :) Snyggt trissat! Gillar variationen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej verkligen inte :D Tack tack!

      Radera
  15. Dina närbilder från älskade skogen är riktigt fina.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  16. Fin triss & fina bilder .
    Önskar en trevlig söndag

    SvaraRadera
  17. Ja i skogen får man fina motiv, dina gröna bilder är mycket vackra.

    SvaraRadera
  18. Härligt grön och skön triss.

    SvaraRadera
  19. Jättefin triss! Så vackert i naturen just nu med alla gröna nyanser vi har längtat efter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!! Ja, och fortfarande har vi allt det underbara framför oss under flera härliga månader, det här är bara början :D

      Radera
  20. Oups ! använde fel inloggning... Kommentaren från Bastasjö förskola är egentligen från Hero (mariahero,blogspot.com)

    SvaraRadera
  21. Vackert med det röda till allt grönt - en fin triss.

    SvaraRadera
  22. Barr är gröna året om, så de är verkligen en bra representant för GRÖNT! Andra bilden är jättefin...

    SvaraRadera
  23. Fina bilder, naturen är verkligen på g nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Här uppe har den låtit vänta på sig, men nu när den äntligen är här går det fort :D

      Radera
  24. Såå underbart fint man kan inte annat än älska skogen när den bjuder på så här härliga färger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Skogen och havet är mitt liv, därför lyckligt lottad som får bo mitt i skogen med närhet till havet :D

      Radera
  25. ja naturen är förunderlig det bara blir så fint av sig själv.
    en fin triss.
    ha en fin kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  26. Helt underbara bilder ! Gör sig allra bäst du man förstorar upp dem. Naturen är fantastisk och det visar du verligen här. Lycka till i tävlingen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Och önskar dig detsamma :D

      Radera
  27. Det var en fin triss, jag gillar bilderna dina.

    SvaraRadera
  28. Så fina bilder i grönt med fräscha vattendroppar också. Härligt :)!

    SvaraRadera
  29. Snyggt trissat och fina färger!
    Här i Västsverige är lingon o blåbär brunröda och frystorkade. Inte roligt.
    Tack för kommentar om hundarna. Ser att du har jättefina bildar på dina slädhundar??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Nej, verkligen inte roligt. Ja, men nu har jag "bara" fyra alaskan huskies kvar, eftersom jag inte kör hundspann med turister längre...

      Radera
  30. Ja naturen är underbar!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det bästa vi har :D

      Radera
  31. Kan inte bli bättre, natur, grönt, rött, skimmer med vattendroppar på barren, toppenfina bilder!

    SvaraRadera
  32. Fantastiskt vad färger gör skillnad.

    SvaraRadera
  33. Åh, sista bilden är verkligen helt färgsprakande. Fin triss. :)

    SvaraRadera
  34. WOW... Dine billeder er allesammen smukke - Dejlige at se på - Tak for dit besøg hos mig på min blog "Home Alone" :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det var ett trevligt besök till din blogg :D

      Radera
  35. Tack för din kommentar! Härlig triss! Vi är inne lite på samma bana. Grönt och vatten stämmer alltid! :) Ha det gott och lycka till!

    SvaraRadera
  36. Det var värst så många kommentarer du har fått. Du kommenterade hos mig och det är jag tacksam för.

    Din gröna triss går inte heller av för hackor. Jag riktigt känner granens krispighet och njuter av färgerna i de andra bilderna.

    Sv: Kul att du tyckte om min triss.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har fått en helt otrolig respons den här gången, blir så himla glad :D Och det var ju otroligt många jättefina bidrag den här omgången, så det har varit en ren fröjd att titta på alla härliga gröna, sköna bilder :D Roligt att du gillar min triss!

      Radera
  37. Fantastisk fin triss. Jag giller nog trean specielt gott - så fina färger!

    SvaraRadera
  38. Du hade en fräsch och tillatalande tolkning av "Grönt". Alla tre bilderna var fina, men den första bilden var min favorit. Mycket vacker bild.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så jättemycket :D Det är något speciellt med vatten i naturen, tycker jag...

      Radera
  39. Finfin triss med på det sköna gröna med regndropps piff!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Hihi, "regndroppspiff" var ett uttryck jag lånar direkt, det var bra :D

      Radera
  40. Fint trissat. Andra bilden med dropparna var ju sagolik.

    Tänkte fråga om lite hjälp. Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första placeringarna. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till 16 maj kl. 23.59. Tack på förhand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Klart att jag ska gå in och kolla på det :-)

      Radera
  41. Vackra bilden från din skog. Bild nr 2 vara ju bara så bra. De andra också försås, men föll lite extra för 2 an. Är sen denna vecka hade fullt upp på torpet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, det är mycket att göra den här tiden på året :-)

      Radera
  42. Ja naturens trädgårdsmästare är fantastisk!

    SvaraRadera
  43. Dina skogsbilder är så härliga, gillar dem skarpt. Snyggt trissat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket, blir glad :D

      Radera
  44. Fin grön triss :) Min favorit får nog bli den sista bilden :)

    SvaraRadera
  45. Snygga gröna nyanser i din triss.

    SvaraRadera