söndag 23 juni 2013

Fototriss Kommunikation



I djurens värld sker kommunikationen på lite olika sätt 
och nog blir man väl lite nyfiken på hur och vad de "säger" till varandra:

Ett sto kommunicerar kanske med sitt lilla föl på mammors vis?

Skrattmåsarnas kommunikation hör den svenska sommaren till, men vad skriker de till varandra?
Tittade den bara på mig eller försökte den säga mig någonting?

Hundar kan jag i alla fall kommunicera med och jag vet vad det här kroppsspråket betyder!
Fler trissar med tolkningar av kommunikation kan du se HÄR i Fototriss

28 kommentarer:

  1. Ja, det var ett fint fyrtal från djurens värd på kommunikationstemat. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det blev en bonusbild där på slutet, bara för att räta ut ett frågetecken på slutet ;-)

      Radera
  2. Godmorgon fyndig triss & söta foton
    Önskar en skön & trevlig söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack och tack detsamma!

      Radera
  3. Inte alltid man kan läsa djurens språk, men när man kan - då är lyckan fullkomlig!

    SvaraRadera
  4. Härliga djurbilder där man får utrymme att själv tolka kommunikationen!

    SvaraRadera
  5. Ah bilden på igelkotten kan inte annat än bli min favorit. En riktig höjdare till bild.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nog är den rätt söt :-)

      Radera
  6. Härliga bilder från djurens underbara värld!
    Igelkotten såååå söt :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Haha.. gillar ansiktsuttrycket på den igelkotten, jättefin tolkning!

    SvaraRadera
  8. Det är sällan man ser bilder där fotografen lyckas samspela med vilda djur, igelkotten var en höjdare.

    SvaraRadera
  9. Bra trissat! Min triss kom också att handla om "tyst" kommunikation mellan djur, det är en intressant form av kommunikation tycker jag :) Gillar blicken hos kotten, det finns attityd där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jessica! Ja, det är intressant att studera djurens sätt att kommunicera och ibland får man använda fantasin för att gissa vad dom menar :-)

      Radera
  10. Djurens kommunikation är rak, men det är inte alltid vi människor kan förstå... Väldigt härliga bilder, gillar nog igelkotten bäst!

    SvaraRadera
  11. så fina bilder på djurs kommunikation.
    Ha en fin vecka
    kram Meta

    SvaraRadera
  12. Jättefina bilder allihopa! Men om jag måste välja en så blir det bilden på Igelkotten.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, jag håller med dig :D

      Radera
  13. Gullar igelkotten extra mycket - en finurlig uppsyn har den!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D Dom är ju så söta igelkottarna

      Radera