söndag 18 augusti 2013

Fototriss Så här ser det ut där jag är

I helgen hade vi besök av goda vänner och här kommer delar av menyn:

Västerbottenschips: Riv osten och lägg små klickar glest på smörad plåt. Grädda i ca 200 grader tills de har flutit ut och fått lite färg.

Avocadosallad: Tärna 2 avocado, 2 mango och en halv rödlök. Rör ihop 3 msk olivolja, 1 msk balsamvinäger, 1 msk limejuice, salt och svartpeppar. Häll dressingen över salladen och rör om. Serveras genast!


Perfekt till de härliga kräftorna!

30 kommentarer:

  1. Åh, det vattnas i munnen! Fina bilder och mumsiga tips.
    //jonna d

    SvaraRadera
  2. Kräftor är aldrig fel så här års. Det ser fint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det var gott, första kräftkalaset är väl alltid det godaste!

      Radera
  3. Åh så frestande!! Måste testa den där salladen. Och chips helt i min smak.... Kräftor är alltid gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja varsågod att testa! Det gick hem hos mina gäster i alla fall!

      Radera
  4. Svar
    1. Ja, ljuvligt gott med kräftor och goda tillbehör :-)

      Radera
  5. Det där hade jag inte tackat nej till! Väldigt god triss.

    SvaraRadera
  6. Där hade jag också gärna varit, fina och aptitretande bilder.

    SvaraRadera
  7. Vilken smaskig triss du bjuder på! Härliga färger i sista bilden!

    SvaraRadera
  8. Mums! Vad jag blev sugen. Kanske får det bli kräftor med dina tillbehör till helgen. Snygg triss!

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  9. Oj, det såg riktigt gott ut! Mums! avokadosalladen lät väldigt god!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är riktigt god och nyttig! Passade riktigt bra till kräftorna också!

      Radera
  10. Recept och allt :) tack för tipsen, låter och ser gott ut!

    SvaraRadera
  11. Snaskigt trissat :) Avocadosalladen måste jag bara prova! Krafter skalades hör i lördags också :) Härliga bilder du bjuder på :)

    SvaraRadera