lördag 14 september 2013

Fototriss Negative space

Morgondimma över sjön 


Vilket roligt och lite annorlunda tema med negative space! Att framhäva motivet genom att använda ett tomt utrymme runt om. Så blir det ju bland annat när man fotar flygande fåglar mot himlen. Nu på hösten fängslas jag av de tunga morgondimmorna som skapar en mystiskt stämning och tar bort konturerna i omgivningen. Man får lov att vara morgonpigg och ute i tid med kameran, skön start på en dag att betrakta hur morgonsolens strålar sedan bryter igenom och dimmorna lättar för en ny vacker höstdag.

Flytbryggan nere vid sjön såg ut att sväva fritt

Längre ut på sjön simmade ett svanpar. Först hörde jag dem bara, det tog en stund innan jag kunde lokalisera dem genom dimslöjorna.
Min man betraktar dimmorna och jag honom 

Kolla in fler Fototrissar på temat

46 kommentarer:

  1. oj så tjusiga bilder, bra fotat!
    AX

    SvaraRadera
  2. Fina bilder med negativ space.
    Ha en fin söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Flytbryggan ser superhäftig ut. Fin triss!

    SvaraRadera
  4. Den första bilden var fantastisk, tack för att du inte lade den i tråkmitten utan lite förskjuten, höjer den utterligare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och varsågod KajsaLisa ;-)

      Radera
  5. Mycket fin triss, första bilden är så lugn och stillsam att man vill sätta sig där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och sväva som på en flygande matta ;-) Tack!

      Radera
  6. Fint porträtt på din man men det blir ändå den första som blir min favorit! Så vacker är den första bilden!!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han kom ner till sjön, uppenbart frustrerad efter att ha upptäckt att han varit på väg till jobbet en hel timme för tidigt, jag skrattade gott ;-)Tack så mycket, jag är väldigt förtjust i bilden på flytbryggan så det är roligt att fler gillar den :D Ha en skön söndag du med!

      Radera
  7. Vilka jättefina bilder :) favoriten är ju utan tvekan bryggan, så lugnt och stilla!

    SvaraRadera
  8. Första bilden är så vacker så jag kan inte se mer än den........måste titta igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, kul! Och grattis till din finalplats från förra veckans tävling!!!

      Radera
  9. Alla bilderna är utsökta men flytbryggan är helt underbar!

    SvaraRadera
  10. Sååå snyggt! Särskilt föll jag för den första!

    SvaraRadera
  11. Portrettet av din mann er herlig.
    Liker nok det best, tross flytende brugger og svaner.
    Ha en deilig dag.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2013/09/15/fototriss-del-230-negativt-utrymme/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag ska hälsa honom det ;-) Och ha en skön söndag du med!

      Radera
  12. Väldigt bra bilder alla tre :) Men ettan fastnade jag vid en extra lång stund!

    SvaraRadera
  13. Jag älskar din första bild, den på bryggan!! Fin triss.
    //jonna d

    SvaraRadera
  14. Riktigt bra varianter på detta trisstema tycker jag.

    SvaraRadera
  15. Vacker triss, så härligt med dimman! Skapar ett så fint ljus. Den första bilden är en favorit, kanske bland alla bilder jag sett hos/ av dig :) fantastiskt fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så glad jag blir Jessica! Jättemycket tack tack tack!!!

      Radera
  16. Vilka fina bilder du har fångat. Flytbryggan ser ju nästan inte verklig ut! Jättesnygg triss! Måste masa mig upp någon morgon o hasa mig ner till hamnen här i Stockholm. SnyggT

    Ha en fortsatt bra vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket Linnéa! Morgondimmorna hör verkligen hösten till =)

      Radera