söndag 15 december 2013

Färgstark Färgglad Fototriss

Perfekt tema, nu behöver vi verkligen extra tillskott av glada färgklickar i vintermörkret! Jag valde att låta vintersolens underbara ljus, skina som en röd tråd genom min triss. Samtidigt ville jag bjuda på färgvariationer och olika perspektiv. Startar därför med en gul bild högt mot himlen, går nedåt med lite rött i mitten för att slutligen landa i blått och grönt på marken. 

Korta stunder av dagsljus så här års, men desto vackrare är solens upp- och nedgångar 
Havsutsikt, genom sjöbodens fönsterspegling, över viken där isen lägger till
Små frusna enbär på frostig kvist i blek vintersol, julstämning här i skogen


Som säsongsavslutning inför juluppehållet bjuder Fototriss dessutom på tävling, med chans att vinna presentkort från Ving och fotoböcker.

Önskar er alla en riktigt God Jul och Gott Nytt År!

70 kommentarer:

  1. Första bilden gillar jag jättemycket i sin komposition!
    Andra bilden en riktig tavla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, roligt att du gillar dom =)

      Radera
  2. Vackra naturbilder och sköna färger i din fint varierade triss! Jag tycker mycket om den sista bilden!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Och tack detsamma =)

      Radera
  3. Skönt att du visar något vi alla får för lite av just nu. Mittenbilden var fyndig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu gäller det att ta tillvara varje liten stund av solsken =) Tackar!

      Radera
  4. Fina bilder där den första blir min favorit! Den är riktigt fin!!!!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!! Och tack detsamma!

      Radera
  5. Oj, oj, oj så snyggt! En favorittriss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, jag blir så glad =)

      Radera
  6. Här ser vi bilder på hög nivå´ :) Jag kan inte välja favorit alla är lika snygga :) Mycket fint trissat!

    SvaraRadera
  7. Riktigt fina bilder!!! Tycker om alla tre så jag kan inte välja någon favorit.
    //jonna d

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju roligt, tack så mycket!!

      Radera
  8. Fantastiskt fina färgstarka bilder du bjuder på i din triss, Mittenbilden tycker vi är speciellt läcker med speglingen i fönsterrutan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! Tänkte sen att jag kanske skulle ha putsat rutan lite, men då var det försent ;o)

      Radera
  9. Härlig triss, älskar den blå färgen i bild tre;-)
    Ha en skön tredje advent;-)

    SvaraRadera
  10. Vackra bilder! :)

    Tack så mycket :)

    god jul och gott nytt år till dig med!

    SvaraRadera
  11. Det är en mycket vacker triss med en härlig logik.

    SvaraRadera
  12. Första bilden är helt fantastisk - guldkant i tillvaron kan jag tycka ;-)

    SvaraRadera
  13. Vilken fin triss. Jag föll för tvåan - fin bokeh i vattendropparna.

    SvaraRadera
  14. Väldigt fint och färgrikt så här års. Mittenbilden är ju hur ljuvlig som helst.

    Hoppas du får en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  15. Jättefin triss! Du har lyckats fånga de få färger som finns!

    SvaraRadera
  16. Härliga färger som ögat tycker om..en superfin triss rakt igenom.

    SvaraRadera
  17. Vackra och färgstarka bilder, alla tre!
    AX

    SvaraRadera
  18. Så himla vackert, speciellt mittbilden!

    SvaraRadera
  19. Tur att man inte behöver välja favoritbild :) Jättefint trissat!

    SvaraRadera
  20. Fian bilder och härliga färger. Kreativt fotat!

    SvaraRadera
  21. Fin och väl genomtänkt triss!

    SvaraRadera
  22. Mycket fina bilder.... God Jul till dig och maken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Och tack detsamma till dig!

      Radera
  23. Gillar din triss, men favoriten är mittenbilden där landskapet speglar sig i fönstret. Fascineras just av återspeglingar på olika sätt. I din bild blir fönstret som ett vykort.
    /Kiki

    SvaraRadera
  24. Vilken vacker triss och jag bara älskar foto nummer två med sin spegling i fönstret.
    Helt klart kanon och värt en finalplats.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tusen tack för de orden, jag blir jätteglad =)

      Radera
  25. Skönt ljus och värme genom alla tre bilder. Vackert fångat, solen är verkligen magisk. Ha en fin jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Och tack detsamma =)

      Radera
  26. Mitten bilden! En riktig höjdare!

    SvaraRadera
  27. Sv: Tack för kommentar på mitt inlägg. Härliga färger.

    SvaraRadera
  28. Väldigt fin triss, den mittersta bilden var väldigt speciell och fyndig! Och vacker, ej att förglömma :)

    SvaraRadera
  29. Det var vackra och riktigt färgstarka bilder i din triss.

    SvaraRadera
  30. Otroligt vackra och färgstarka bilder vilket jag ser här ovan att även övriga sagt. Ja, mittbilden är väldigt speciell, det tycker jag också ;-) Vackrast som alltid är bilderna när man förstorar dem vilket man kan göra här och vilket rekommenderas till andra som kikar in. Eller är jag sist... tror inte det ;-) Lycka till i tävlingen !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, jag blir jätteglad!!

      Radera