måndag 17 mars 2014

Detaljerna i helheten, det är nåt med stubbar... #blogg100

Jag är en detaljmänniska, nästan oavsett vad det gäller. Som ett litet barn ser jag snabbare detaljerna än helheten, som kommer först när jag lagt pusselbitarna rätt. Så är det även när jag går i skog och mark. Ibland missar jag nog vackra vyer eftersom blicken hela tiden dras till vackra detaljer i naturen. En sån detalj som det finns oändligt många versioner av i naturen är stubbar. Ju äldre desto finare. Så många olika former. Jag ledsnar nog aldrig, oavsett årstid och väderlek så står dom där och inbjuder till krypande och fotande. I går var det härligt vårvinterväder med strålande solsken från klarblå himmel och gnistrande vit nysnö som fallit under natten. Och som vanligt hittade jag ett gäng stubbar som fick följa med hem på bild...

Den här stubben såg ut som att den var dekorerad med gräddbollar.

Här har stubben gömt sig under snön, men snart tinar den fram igen.

De lågt fallande solstrålarna som letade sig fram mellan träden,
gav så fint ljus och lyster till den här.
Det är bara fantasin som sätter gränser för vad man ser.
Jag tyckte att det var två par ögon som plirade mot mig
Ett slott med tinnar och torn?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar