lördag 22 mars 2014

En dag tillsammans #blogg100

Tidig lördagsmorgon. Kaffe och cigarett tillsammans med min älskade make. Berättade om mina planer för dagen; att åka in till Byggmax för att köpa balkskor, regelvirke, golvspånskivor och skruv till mitt blivande hönshus. Döm om min förvåning, när han både erbjöd sig att fixa släpvagn OCH att följa med mig!!!

Sagt och gjort, en släpvagn lånades i byn och så åkte vi in till stan. Handlade och åkte snabbt ut till skogen igen. Där han förvånade mig en gång till, denna märkliga dag! Tillsammans lastade vi av mitt byggmaterial från släpvagnen och satte igång. Fram med verktyg och såg och så var vi igång. Skruvade fast balkskorna i reglar, kapade reglar, mätte och skrattade. Jag trodde aldrig att han skulle engagera sig ens för en sekund i mitt senaste byggprojekt, eftersom han är fullständigt ointresserad av alla mina djur!

Matpaus och sen var vi igång igen. När golvet var reglat och klart hjälptes vi åt att lägga isolering över hela golvet. Så i morgon, söndag, återstår endast att lägga golvspånskivorna på plats och sedan är golvet i hönshuset klart :D

Utan din hjälp idag, +Stefan Ulas skulle jag aldrig ha hunnit så här mycket. Jag är dig evigt tacksam för all hjälp jag har fått. Och än en gång inser jag att tillsammans kan vi uträtta underverk tillsammans. För det och för att du är min älskade make älskar jag dig över allt annat på denna jord. Tack så jättemycket!!! Dessutom var det en dag fylld med glada skratt och mycket humor, sånt gillas extra mycket. I morgon lovar jag att jag ska klara mig själv, jag vet ju att du har dina egna intressen och en motorcykel som står i ditt garage och väntar på lackering och annat pyssel.


Och i Fototriss var det aktuella temat "Tillsammans". Kan det bli bättre än så här? Jo, bilderna har mycket att önska, men känslan jag upplevde idag slår nog det mesta jag varit med om tillsammans med Mannen i mitt liv!

2 kommentarer: