lördag 15 mars 2014

Rensat ut sorg och känner glädje igen #blogg100

Fick en bra start på den lediga lördagen när jag vaknade av doften från nykokt kaffe. Efter lite morgonsysslor och frukost till katter och folk gick jag ut och lekte med hundarna. Med mig ut hade jag en kopp kaffe samt fullt med reflektioner och funderingar från morgonens genomgång av mina sociala kontakter. Jag satte mig på en sten och öppnade alla sinnen, för att släppa ut och få ordning på känslorna. Och översköljdes av en enorm sorgenhet från hjärtat...

Livet är så hårt och tufft för så många människor. Alla som drabbas av ohälsa genom olyckor och sjukdomar, alla som upplever förluster av nära och kära eller tappar relationer de levt i. De som stressar och mår dåligt, men inte ser någon utväg till förbättring. Människor som kämpar med ekonomiska kriser och brottas med myndigheter. Alla onödiga konflikter som suger energi och tär på krafterna för alla inblandade. Till alla er önskar jag den rikedom ni behöver, god hälsa och lyckliga relationer samt en massa positiv energi!!!

Gav hundarna mat i en ring runtomkring mig, satte mig själv i mitten och sög i mig all deras villkorslösa kärlek och tillit. Vi pussades och kramades och efter en mysig stund tillsammans kändes det bättre. Svea hade börjat löpa, så hon fick flytta till en egen hundgård. Stackars Ajax, blev så olycklig när han inte fick bo med sin älskade sambo...

Lite positiva energier började sippra in i själen och blandas upp med de dystra känslorna och tankarna. Genom långvarig personlig utveckling under många år har jag lärt mig vikten av att tänka positiva tankar när det mesta känns negativt. För Tankens Kraft är enorm och genom de positiva tankarna blir allt så mycket bättre!

Jag såg mig om i min stora hundrastgård, en över tusen kvadratmeter stor inhägnad. Och så föll blicken på det lilla skjulet, mitt blivande hönshus! Och vips var planeringen igång, jag mätte och funderade och kände skaparglädjen vakna till liv. Jag vet att det inte ser mycket ut för världen och att man kan bygga nya och fina hönshus. Just nu är det här vad min budget tål och jag har renoverat byggnader som sett betydligt värre ut, men som blivit jättefina när jag var klar. Jag hämtade min älskling och berättade om mina planer. Han köpte idén och gick till och med på att tömma skjulet på bildelar!!! Så nu är jag på väg ut för att bära över allt till ladan och göra plats för lite byggjobb. Sånt mår jag bra av, både i kroppen och själen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar