fredag 28 mars 2014

Garagepyssel #blogg100

Jag får ibland lov att gå ut i garaget om jag vill umgås med och träffa min man, för där vistas han nästan all sin vakna tid. Inget att klaga över, han roar sig gott därute och det är faktiskt lite spännande att se en del av projekten han håller på med. Men ibland blir jag överraskad när jag tror att jag vet vilka fordon som finns och helt plötsligt är något borta och något nytt har tillkommit. Så blev det med den fina shoppern han hade byggt om, lackat och gjort i ordning. Helt plötsligt upptäckte jag för några veckor sedan att den hade bytt skepnad till en motorcykel istället...

 Den ursprungliga planen, åtminstone som han presenterade den för mig, var att shoppern skulle säljas för att han skulle få pengar till nödvändiga delar till en Chevrolet Monza som han håller på att bygga om. Men döm om min förvåning när det istället hade blivit en bytesaffär!! Shoppern var utbytt mot en motorcykel, en Yamaha 850 som nu ska fixas och göras fin för att sedan säljas...

Så nu är den isärskruvad. Tanken, kåpor, lyktor och bakdutten på dynan är just nu föremål för lackering därute. Jaha, det var väl bara att gå ut med kameran om jag skulle hinna föreviga motorcykeln innan något nytt har hänt i garaget och vi har blivit med nåt nytt gammalt fordon av nåt slag igen...

Vad blir den för färg då, frågar hustrun nyfiket. Först skulle den tydligen bli flakesilver, sen svart flipflop men nu verkar det bli grov silvermetallic. Eller blå...

Jaja, den som lever får se! Vem vet vad jag hittar därute nästa gång!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar