tisdag 18 mars 2014

Grillpremiär #blogg100



 
När jag tog på mig jackan och skulle gå ut med kvällsmat till djuren ikväll, kände jag den underbaraste av rökdofter man kan tänka sig. En envis doft som satt sig fast i jacktyget sedan i söndags. Och doften satte genast i gång alla mina sinnen och jag log. Jag kände doften till och med  i smaklökarna och det vattnades i munnen av smakminnet, jag såg bilden framför mig, hörde hur det sprakade i elden och kände den paradoxala mixen av hettan från grillen och utomhustemperaturen som låg strax över noll.








Nysnön smälte från taket och smältvattnet porlade ur stuprören.

Solstrålarna gick hårt åt snön, som tinade snabbt. Men när vi hade grillat klart och avnjutit våra korvar gick solen ner bakom skogsranden. Och lika snabbt sjönk temperaturen ner till tio minusgrader. Jag hoppas att vi hinner uppleva fler såna härliga vårvinterdagar innan det är försent för den här säsngen. Ett underbart söndagsminne, som jag vill ska sitta kvar i min jacka ett bra tag framöver, tills jag får uppleva en önskerepris.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar