söndag 30 mars 2014

Jag måste få lite egen tid för mig själv ibland #blogg100

Ibland måste jag få lite egen tid, alldeles för mig själv. Då går jag ut i skogen. Jag behöver ju inte gå så långt för att komma dit, eftersom jag bor mitt i den. Men jag traskar iväg en promenad tills jag bara hör tystnaden och känner stillheten. Det är intressant att följa årstidsväxlingarna och se hur det förändras, uppleva olika väderlekar och varje gång upptäcka något nytt. En av mina favoritplatser dit jag går ganska ofta är längst ut på kanten av ett berg. Jag vet att jag har delat flera foton och skrivit några inlägg om den platsen tidigare, men jag älskar den verkligen. Så här kommer den igen...

Någon gång har någon ställt en liten soffa ute på klippavsatsen.
Där gillar jag att sitta och dingla med benen ut över kanten och bara få vara för en stund.
Det finns nog inget skönare än att lägga sig ner i mossan på marken och titta på molnen som rör sig över himlen, med lite fantasi kan man se alla möjliga och omöjliga figurer  och de förändras hela tiden. Och lika fritt som molnen rör sig, får även tankarna vandra som dom vill.
I går när jag var där fick jag uppleva det varma ljuset från den nedgående kvällssolen som förgyllde växtligheten på marken.
Som avslutning på den sköna stunden hann jag med en magnifik solnedgång.
Efter en sån stund för mig själv kan jag gå hem och umgås med resten av världen igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar