fredag 14 mars 2014

Tänk, att få fota på betald arbetstid! #blogg100


I måndags inleddes andra veckan på vår fotokurs på jobbet och jag hade gjort ett bildspel om olika slutartider för att fånga rörelser i bild. Och idag var det då dags för vår andra fotopromenad, då teori skulle omsättas i praktiska övningar. Nu skulle gruppen fotoentusiaster ut i blåsvädret för att frysa rörelser och försöka skapa rörelseoskärpa. Leka med korta och långa slutartider. Tack och lov sken solen och även om samtliga deltagare höll på att blåsa bort och frysa ihop så var alla på gott humör. Fåglar, vatten, fladdrande löv och trafik. Vår stad levererade många olika möjligheter. Min nervositet hade krympt från föregående vecka och kursdeltagarna vågade släppa loss lite mer, leka mer med inställningar och motiv. Och faktiskt, så uppfattade jag att vi hade roligt och trevligt även denna gång!

Nu i helgen ska jag förbereda inför måndagens kurstillfälle nummer tre, då jag tänkte ha en genomgång av ISO och därefter vid kommande kursträff prata om olika motivtyper och perspektiv, kanske lite om "fotoregler" och sånt. Så smått, när den värsta nervositeten börjar lägga sig, kan jag känna att det här nog är en spännande och rolig utmaning som jag dessutom lär mig en himla massa av under resans gång. Och i en grupp finns ju alltid möjligheten att lära av varandras kunskaper och misstag.

Men arbetsveckans absoluta höjdpunkt var alltså när jag före lunch idag insåg att jag gick omkring i Rådhusparken tillsammans med mina trevliga arbetskamrater, på en betald friskvårdstimme, med våra kameror och fotade!! En fin och minnesvärd avslutning på en intensiv arbetsvecka och skön inledning på helgen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar