fredag 18 april 2014

Clapton på plats med första hönsen #blogg100

Vilken dag!!!

Så fylld av intryck att jag måste få smälta allt över natten...

Åkte 17 mil till hönskursen, umgicks hela dagen med sju trevliga, hönsintresserade kursdeltagare och kursledaren, som förutom tre hönor och en tupp till mig, även hade med sig tre kakaduor. God lunch på Näske Krog och en himla massa kackel och hönssnack. Fantastiskt roligt, lärorikt och intressant!

Lika lång bilresa hem. Har nu välkomnat min första lilla hönsflock till deras nya hem i mitt lilla hönshus. De har gått husesyn och inspekterat, ätit middag och druckit vatten. När de hittade upp på sittpinnarna sa jag godnatt och sov gott till Alva, Bella, Dilba och Clapton. Längtar redan till i morgon bitti, då jag hoppas få höra Claptons ljuva stämma gala över nejden.



2 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Har mest hört morgontuppar i Turkiet, härligt sätt att vakna! Ser fram emot fortsatta hönsrapporter! Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var morgonpiggare än tuppen, tror jag väckte honom ;o)

      Radera