måndag 14 april 2014

Strömkyss och aprilväder #blogg100

"Klockan är nu 14:14 den 14 april 2014" sa radioprataren precis när jag kom in med pirr i hela kroppen. Aprilväder i april, man borde ju inte bli förvånad. Men förvånad blev jag när byggsågen inte var jordad utan blev strömförande i regnet. Jösses, vilken strömkyss jag fick!! Sen vågade jag inte såga mer. Suck, ja är det inte det ena så är det det andra, sa kärringen som blödde näsblod. (Tydligen är inte sticksågen eller cirkelsågen jordade heller. Och med min allergi måste jag vara utomhus när jag sågar, annars dör jag.) Ännu mer förvånad blev jag när jag fick klart för mig att vi inte äger en vanlig handsåg! Den hade tydligen blivit slö och slängd...

Det kändes fullständigt värdelöst att bli avbruten mitt i bygget när halva dagen återstod. Jag skulle precis kapa till ett stödben till gödselbrädan, när regnet satte stopp för sågandet. Nästa steg skulle ha blivit att kapa fönsterfoder. Och täta med latexfog, men den var slut. Det är i såna lägen man får ta sig en kopp kaffe och en funderare. Begrunda Lagen om alltings jävlighet. Och sucka lite till.

Men, lite hann jag i dag i alla fall! Plåtarna är ordentligt uppskruvade på väggen i hörnet där sittpinnarna också är monterade på plats. Gödselbrädan fick också plåtskiva, så att den ska vara lätt att skrapa av. Allt med hygieniskt och lättskött i tankarna. Och lite stolt över min egenhändigt konstruerade hörna är jag faktiskt! Det tar sig, sa mordbrännar'n och tog sig i brasan.

Tror att jag ska göra en sista lista över sånt jag behöver köpa och sen får jag se om jag orkar åka till stan idag eller om det blir en annan dag. Det skulle ju inte skada om någon städade lite inne i huset, kanske tvättade och lagade mat också. Eller också tar jag bara min strömchockade, slitna kropp och lägger mig i soffan en stund. Jag är ju faktiskt ledig!!!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du har gjort det sista..... vilat....

    SvaraRadera
  2. Blir ju orolig att du förtar dig, tänk på att du ska orka med att plocka äggen från hönorna... Jag blir ju rent svettig att läsa vad du hinner med :) Glad Påsk från påskkärringen i norr ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag la mig i soffan där jag somnade och sov längre än planerat... Nu, när jag vaknade och skulle fortsätta, hade min älskade, älskade make varit ute och satt upp alla fönsterfoder! I love him <3 Ska gå ut och mata hundarna, sen ska han hjälpa mig att ta ner dörren så att vi kan såga hål i den och få dit luckan :D

      Radera