torsdag 15 maj 2014

En lång dag... #blogg100, #positivutmaning

Dålig sömn i natt på grund av fullmånen och anspänning inför dagen. Vaknade ändå tidigt, men inte utsövd. Hade tagit ledigt från jobbet för att följa med och skjutsa min man som skulle opereras tio mil härifrån. En operation som han väntat länge på, nu var det äntligen dags. Vi skulle vara på sjukhuset halv tolv och vi kom fram i god tid. Jag pussade på honom och önskade honom lycka till och så åkte jag iväg för att vänta hos en fotokompis. Hon och jag åt lunch och tog sedan en fotopromenad. Tre timmar efter utsatt operationstid ringde min man, då väntade han fortfarande på att få komma in på operation... Så, nu är vi äntligen hemma igen, nästan elva timmar senare. Och det är dags att försöka plocka fram dagens guldkorn, tre positiva upplevelser från dagen. Kanske är jag för trött, men det går inte lekande lätt direkt. Men det är väl såna dagar det är mest viktigt, att ändå se det positiva i tillvaron. 

1. Trevligt att träffa Kicki och vi fick en mysig fotopromenad. Alltid roligt att fota något annat än sin egen hemmiljö. Hon tog nog dagens bild på min rumpa, när jag kröp på alla fyra framför en gravsten för att fota blommor. Det såg roligt ut. Mina bilder får vara tills i morgon...

2. Operationen hade gått bra!!! Även om han just nu är fylld med morfin, trött och har väldigt ont, så hoppas vi att det läker och blir bra. Nu var det förhoppningsvis sista operationen han behövde göra.

3. Ibland måste man åka bort för att kunna längta hem. Och så underbart skönt att komma hem till skogen och djuren på gården efter en lång dag med många mil bakom ratten. Hönsen är nattade, hundarna matade och nu återstår att kvällsmysa med katterna i soffan och pyssla om älsklingen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar