lördag 10 maj 2014

Fototriss tema Blommor #blogg100

Mors Dags-tävling i Fototriss med presentkort från Coolstuff som fina priser. Jag skulle bra gärna vilja ha en sån där objektivmugg! Temat är blommor, men dessvärre har ingenting börjat blomma här än och jag hade inte råd att åka iväg och köpa några blommor. Tänkte på min adoptivmamma som följer mig från andra sidan och hur mycket jag saknar henne här i jordelivet ibland. Så mitt bidrag får bli en hyllning till henne inför Mors Dag. Jag plockade fram små minnessaker som jag har ärvt efter henne och som betyder mycket för mig. Önskar att jag hade fått ha henne hos mig på Mors Dag!

Den blommiga matservisen var mina adoptivföräldrars bröllopspresent.
Jag skulle vilja bjuda min mamma på en riktigt god middag på den servisen.


När mamma hade sina väninnor på kafferep drack de kaffe ur de blommiga små kaffekopparna. Den blommiga duken hade mamma på bordet när jag döptes. Jag skulle gärna skratta och surra med mamma över en kopp kaffe en gång till.

Både porslinsblomman och klivian har jag också ärvt efter min mamma.
Liksom den fina krukan och formen med stilistiska blommor på.
Och påpassligt nog blommade båda växterna just nu.
Det känns som att mamma lever vidare lite grann genom sina blommor.
Därför vårdar jag dem ömt och pratar mycket med dem.


Nu ser jag fram emot att få njuta av alla fototrissares riktiga blomsterprakt och önskar er alla en skön söndag!




24 kommentarer:

  1. Så fint trissat, vackra bilder och fint porslin :-)

    SvaraRadera
  2. Så fint tolkat till veckans triss och snyggt fotat. Ha de gott

    SvaraRadera
  3. Så vakket porslin! Jag har ochså några koppar efter min mormor. Använder dom bara til fest.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin hyllning till din mamma! Och vad roligt att du har sparat de gamla serviserna. Gillar din triss!

    SvaraRadera
  5. Fin och annorlunda tolkning! Mittenporslinet är otroligt vackert!!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Så vackra bilder! Jag har också en matservis efter mormor, den är jag extra rädd om!

    SvaraRadera
  7. Gripande hyllning till din mamma! Vackra bilder på föremål du har ärvt!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Vackert porslin i alla tre bilderna - jag är väldigt svag för gammalt vackert porslin! Jag vet inte vad som värmer mest - tanken på att någon vårdat det före mig ... eller att det faktiskt är fint ...
    Gillar verkligen din triss!

    SvaraRadera
  9. Man förstår verkligen att du tyckte mycket om din adoptivmamma! Jättevacker triss!

    SvaraRadera
  10. Gamla ting kan ha ett värde som inte har med pengar at göra och det skildrar du bra i ord och bild.

    SvaraRadera
  11. Fint och vackert porslin i din triss!

    SvaraRadera
  12. Annorlunda och jättefin triss!

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker kärlekshyllning du gjort till din mamma! Den där servisen verkar vara helt utan skavanker. En vacker servis - romantisk!
    Underbart det måste vara att ha kvar blommor också som hon haft.

    SvaraRadera
  14. Vackert trissat och vackert skrivet!

    SvaraRadera
  15. Fint och annorlunda inlägg med vackra blommor - både i porslin och i verkligheten. Gillas mycket!

    SvaraRadera
  16. Oj va fint porslin! Rolig triss :)

    SvaraRadera
  17. Vika fina tankar du skänker din mor och vackert porslin
    Önskar dig en fin början av veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  18. Blommigt värre! Fina blommor du visar upp i temat. Vacker tolkning :)

    SvaraRadera
  19. Vilket vackert morsdagstema

    SvaraRadera
  20. Grattis, du är en av finalisterna i tävlingen! Omröstningen har precis börjat och pågår fram till söndag kväll. Lycka till!

    SvaraRadera
  21. Lycka till nu i röstningen, som jag skrev i min omdömning så gillade jag att du hade tolkat trissen lite annorlunda, och snyggt.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  22. Tusen tack till er alla för fina kommentarer!! Och tack för finalplatsen, det känns verkligen jätteroligt =)

    SvaraRadera