tisdag 13 maj 2014

Positiv utmaning, dag ett av sju #blogg100, #positivutmaning

En vän till mig hade fått en trevlig utmaning som jag gärna antar, jag med. Att varje dag under en vecka skriva ner tre positiva saker man har upplevt under dagen, det låter väl som en bra idé.

1. Min arbetsplats ska flytta till nya lokaler om en månad. I morse fick vi gå dit på studiebesök. Ljust nytt och fint, lunchrum på våning fem och sex med balkonger i söderläge som bjuder på fantastisk utsikt över hela stan. En mycket positiv upplevelse!

2. Efter lunch tittade solen fram efter en veckas regn och rusk och genast blev det flera grader varmare ute. Tänk, vad lite värme och blå himmel kan göra med humöret!

3. Men som vanligt blir det alltid bäst när jag får lämna stan och åka hem till skogen. Och att komma hem när middagen är serverad och allt i köket är bortplockat och fint, det är en höjdare!


2 kommentarer:

  1. Super duper underbart fint kök. Gillar det röda. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!! Och tack detsamma =)

      Radera