söndag 14 september 2014

Fototriss En del av mig

Min dator har dött, så nu är dags för den här tanten att lägga kameran på hyllan och ägna tiden till annat är foto. Jag kan alltså inte lagra, redigera eller lägga upp några nya bilder. Och jag kommer inte åt de gamla bilderna på hårddisken. Till den här omgången av Fototriss fick jag därför ta bilder från mitt Google+ konto. Men så många selfisar fanns det inte, jag är ju oftast bakom kameran - inte framför. Men det var en rolig idé till Fototriss och jag ser fram emot att ta del av alla andras trissar!

Först ögat. Det är ju ögonen som ser allt det vackra runt omkring där jag är.
Jag lever mitt i naturen, och utan ögonen skulle jag gå miste om allt det jag älskar mest i livet.

Okammad, med utsmetad mascara. Men där jag trivs bäst - i skogen. 

Och till sist - tillsammans med Mannen i mitt liv, som jag fortfarande älskar så mycket efter alla våra år tillsammans!

44 kommentarer:

  1. Först vill jag tacka för den rekorderliga kommentaren till min selfie! Det värmde verkligen :) Nu till dig. Du bjuder verkligen på dig själv! Ett vackert öga, en plats du trivs på och framför allt den du delar livet med! Härlig serie i din triss :

    SvaraRadera
  2. Härlig triss och ett fint par:-)

    SvaraRadera
  3. Tyvärr får jag inte fram två av dina bilder. Men bilden på dig i skogen ser jag och jag håller med - underbart att vara i naturen! Trist att din dator strular.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, utan natur skulle jag inte vilja vara. Inte utan dator heller, det känns riktigt tråkigt...

      Radera
  4. Uppdaterade sidan och nu dök alla bilderna upp! :) Vilket tekniskt geni man är! Jättebra bilder alla tre. (vilka långa ögonfransar du har)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imponerande tekniskt, det vet jag inte om jag hade klarat! Tack så mycket =)

      Radera
  5. Fin triss. Första bilden blev min favorit. :)

    SvaraRadera
  6. Kul att se hur du ser ut - och vad som betyder mest för dig!
    Så trist med datorn. Hoppas du får fram dina foton.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag med! Behöver först hitta någon som är mer teknisk som kan kolla om de går att få fram från hårddisken och överförda till min externa hårddisk....

      Radera
  7. Kul att se dej! Vackra ögon har du! Kollar alltid ögon och händer först när jag möter en ny människa!

    SvaraRadera
  8. Så fint - sista bilden värmer hjärtat lite extra. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, lång och trogen kärlek och någon att vilja åldras tillsammans med <3

      Radera
  9. Några bilder av dig och det som betyder något, fin sammanfattning.

    SvaraRadera
  10. Läcker bild på ögat och kul att få se dig och din livskamrat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det mina ögon helst vill se, naturen och min man :D

      Radera
  11. Trevligt att se dig. Ögonbilden är min favorit :-)

    SvaraRadera
  12. Hej, kul att se dig. Finfina bilder!

    SvaraRadera
  13. Måste säga att du fick till en kanontriss trots datapaj! :)

    SvaraRadera
  14. Fin triss, och du och mannen i ditt liv gör sig bra på den bilden :)

    SvaraRadera
  15. Jättefin triss! Älskar också att vara i skogen! Och tog också med min man i trissen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart våra män måste få vara med på ett litet hörn ;-) Tack så mycket!

      Radera
  16. Vilken fin triss, älskar bilden på ögat! Så trist med datorn, jag vill att tekniska prylar bara ska fungera...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Samma här, de ska bara fungera - som med bilar =)

      Radera
  17. Härliga bilder på dig och din vän. Ögat var snyggt fotat, det tror jag inte att jag skulle klara, måste försöka någon gång :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jodå, det var inte alls så svårt. Bara skärpan hamnade på rätt ställe så gick det bra. =)

      Radera
  18. Väldigt roligt att se bilden av dig bakom din signatur. Vackert brunt öga med lååååååånga ögonfransar. Jag är avis!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Även fransar nöts på en gammal tant, de var tätare och finare i ungdomen!

      Radera
  19. Hej! Tack för din kommentar :) Jätte fin triss du med! Snyggt fotat med ögat också!

    SvaraRadera