lördag 11 oktober 2014

Fototriss "Så här ser det ut där jag är"

Då var det dags för årstidstema i Fototriss igen. Att få dela med mig av tre bilder av den vackra hösten från mina trakter och sedan avnjuta alla andras hösttrissar från andra ställen, känns som ett trevligt helgnöje. Vi har inte fått någon snö än, temperaturen kämpar några grader ovanför nollstrecket men inte mer. Sparsamt med sol och det norrländska vintermörkret tar över alltmer. Naturen slår sig till ro inför vintervilan och det gör nog jag med, känns det som. Ha en skön hösthelg!




29 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Det är så vackra bilder, vi kan vara så glada att ha fått så många fotomöjligheter denna höst. /Hälsn Maria

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder, ser ut som en gumma den där stenstolpen med runda kulan.
    AX

    SvaraRadera
  4. Fina bilder och mittenbilden är min favorit :-)

    SvaraRadera
  5. Vackra rofyllda bilder av hösten - nästan som den håller andan inför vad som komma skall.

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder av hösten! Den sista hade det där lilla extra som jag gillar :)

    SvaraRadera
  7. Härligt finstämda höstbilder! Läckert bidrag i trissen ;)
    Önskar dig en fortsatt fin lördagskväll!

    SvaraRadera
  8. Klart du får fina motiv, det är ju mycket vackert där du bor... Och blicken för det vackra har du ju :D

    SvaraRadera
  9. Vackra höstbilder, lugna och rofyllda! Vi har haft en fin höst men snart blir det än mörkare och kalare ute!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Vackra foton där den första är rent underbar!

    SvaraRadera
  11. Vackra, vackra bilder av hösten.
    Den tid när naturen stillar sig och förbereder sig för ro och vila.
    Det är tycker jag dina bilder förmedlar.
    Berit E

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder av den vackra hösten! Den sista bilden är fantastisk! Så rogivande!

    Trevlig söndag önskas!

    SvaraRadera
  13. Det var en fin triss på hösten! Jag gillar alla tre, men mittbilden blir nog ändå min favorit!

    SvaraRadera
  14. Underbart fotat! Det gråa mot det röda...lönnen i sin vackraste nyans och sedan vassen mot vattnet/bryggan :) Grymt bra! Känsla!

    SvaraRadera
  15. Jättefin triss och den fångar verkligen höstkänslan. :)

    SvaraRadera
  16. Fina bilder och sista bilden där bryggan skymtar gillar jag lite extra!

    SvaraRadera
  17. Superfin triss på höstbilder!

    SvaraRadera
  18. Riktig höstmelankoli i sista bilden.

    SvaraRadera
  19. Mycket vackra höstbilder i din triss. :)

    SvaraRadera
  20. Det øverste bildet ble min favoritt; De røde bærene mot den blå himmelen.

    SvaraRadera
  21. Fina höstbilder! Gillar den sista särskilt mycket. :)

    SvaraRadera
  22. Så vacker hösten är hos dig!

    SvaraRadera
  23. Vackert är det. Skulle dock vilja att tiden stannade lite nu så vi fick njuta av hösten. Men en grad varmt är det nu så det dröjer inte länge innan snön är här.

    SvaraRadera
  24. Mittenbilden är min favorit, med ljuset i löven och grindstolpen som en blivande snögubbe ;-)

    SvaraRadera
  25. Fina höstbilder hos dig med stämning. Den lilla grå gumman eller gubben förgyller det hela. Tänk att en grindstolpe kan bli så fin.

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera