lördag 4 oktober 2014

Fototriss till förmån för Rosa bandet

Helena hälsar: Nu är det oktober, den månad som färgas rosa varje år till förmån för Rosa Bandet. Och för femte året ska vi även ha ett rosa fokus i Fototriss och visa vårt stöd för kampen mot bröstcancer - som är den vanligaste cancerformen bland kvinnor.

Självklart ska det bli en himla massa rosa fototrissar!!! Här kommer mitt lilla bidrag, med bilder från Matfestivalen i Umeå då hela Gågatan var en kulinarisk njutning, både med ögonfröjd och smakupplevelser!

En härlig engelsk tekopp med ljuvligt rosa blommor

En rosa gris som ser lycklig ut, till ära av Djurens Dag den 4 oktober

Och lite rosa godsaker som avrundning kan väl smaka gott

41 kommentarer:

  1. Fin ton i rosa :) Rosa godsaker såg inte fel ut :)

    SvaraRadera
  2. Vilken söt gris blir min favorit, samlar på sådana;-)
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  3. Fin variation i din triss! En romantisk kopp till morgonkaffet vore inte fel!
    Den gillar jag!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Fin och behaglig triss som passar temat perfekt

    SvaraRadera
  5. Vilken läcker kopp! Lite kaffe en pralin från dig och grisen får titta på! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev sugen på att köpa en sån kopp, faktiskt =) Sötsakerna fotade jag bara, lilla grisen fastnade jag för.

      Radera
  6. Fin variation i din triss. Vi hade den marknaden här för 2 veckor sedan :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var en trevlig matfestival =)

      Radera
  7. Fint - din kopp är mycket finare än min, och så har den rätt storlek till skillnad från min fjuttis. :D
    Berit E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men den var och är inte min, bara på bild ;o) Tack!

      Radera
  8. Vilken härlig triss! Måste visst genast cykla till affären och köpa något gott....i rosa då förstås!

    SvaraRadera
  9. Är väldigt svag för rosa blommigt, jätte fin kopp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just koppar får gärna vara så där ljuvt romatiskt blommiga =)

      Radera
  10. Den där koppen - med nybryggt te i....
    Härlig rosa triss!

    SvaraRadera
  11. Annorlunda och varierat var det här och det gillar jag.

    SvaraRadera
  12. Vilken fest !! En härlig triss i positiv anda.

    SvaraRadera
  13. Oj så vackert och härligt !!!

    SvaraRadera
  14. Mycket fin triss och ny info, visste inte att det var djurens dag=))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Djurens dag den 4/10 är en internationell temadag som uppmärksammas över hela världen för att belysa djurens situation och välmående. Den startade redan 1931 av ekologer i Italien, för att lyfta fram den svåra situationen för hotade djurarter. Datumet valdes för att Franciskus av Assisi, alla djurens skyddshelgon, tillägnats dagen. Numera firas dagen för att uppmärksamma djurskydd och djurrätt runt om i världen.

      Radera
  15. Fina bilder, och trevlig matfest.
    AX

    SvaraRadera
  16. Fina rosa bilder hos dig, snyggt trissat!

    SvaraRadera
  17. Tekoppen känns väldigt mycket Laura Ashley, inte min stil direkt, men hos mig passerar allt brittiskt så jag gillar den i alla fall :)

    SvaraRadera