söndag 24 maj 2015

Trädgårdens År 2015, del 7

På Pingstdagen kom försommaren till Djäkneboda med strålande solsken och skön värme, så det blev en heldag ute i trädgården. Äntligen blev rabatterna och kantstenarna längs altanen klara och växttunneln för klätterväxterna kom på plats. Om man tittar noggrant på bilderna kan man se den skymta mitt framför farstukvisten, en båge av armeringsjärn som Stefan har svetsat ihop. Dessvärre är jag ju varken trädgårdsmästare eller stensättare, det har jag konstaterat för länge sen. Men jag gör i alla fall mitt allra bästa, så bättre kan det inte bli för min del. De perenner jag dragit upp inomhus fick flytta ut, nu går det lättare att beräkna vad jag behöver köpa för plantor och hur många. Längtar tills det börjar växa och frodas och håller tummarna att vi inte får några frostnätter. Snart är alltså den här första etappen av projektet klar och jag kan gå vidare med nästa, min grönsaksodling. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar